muziejus1

Kėdainiai Regional Museum

muziejus2

Multicultural center

muziejus3

Evangelical Reformed Church

muziejus4

Traditional Craft Center

muziejus5

V. Ulevičius Museum

muziejus6

1863 uprising museum in Paberžė

muziejus7

J. Monkutės Marks muziejus galerija

Sitemap
Version for the disabled
News
Birželio mėnesio renginiai

Kėdainių krašto muziejus (Didžioji g. 19)

Birželio mėnesį veiks paroda „Gyvųjų miestas/Mirusiųjų miestas“. Tai Roberto Wilczyńskio fotografijų projektas. Naudodamasis fotoaparato dvigubos ekspozicijos nustatymu, menininkas sujungia archyvines Varšuvos gete darytas žmonių ir vietų nuotraukas (iš Varšuvos geto muziejaus rinkinių) su dabartiniais Varšuvos vaizdais ir taip sugrąžina bei parodo tą dramatišką miesto istorijos laikotarpį. 1939 m. rugsėjo 1 d. Trečiasis reichas, nepaskelbęs karo, užpuolė Lenkiją. Po daugiau nei dviejų savaičių, rugsėjo 17 d., SSRS kariuomenė, įgyvendindama slaptą Lenkijos Respublikos teritorijos padalijimo paktą, kirto rytinę jos sieną. Rugsėjo 28 d. Lenkijos sostinė Varšuva po tris savaites trukusių kovų ir apgulties kapituliavo. Prieš Antrąjį pasaulinį karą joje gyveno apie 1 300 000 žmonių, iš kurių bene trečdalis buvo žydai. 1939 m. spalį okupantai pradėjo sistemingai persekioti žydus. 1940 m. spalio pradžioje vokiečiai paskelbė Varšuvoje steigiantys žydų rajoną (getą). Getas nuo vadinamosios arijų dalies atskirtas trijų metrų aukščio mūrine tvora. 1942 m. liepos 22 d. pradėta vadinamoji Didžioji akcija, t. y. žydų deportavimas iš Varšuvos geto. Iki 1943 m. rugsėjo 21 d. Treblinkoje buvo nužudyta 270 tūkst. iš Varšuvos geto atvežtų žydų. Balandžio 19 d. Varšuvos gete prasidėjo sukilimas – pirmasis miesto gyventojų sukilimas prieš vokiečius okupuotoje Europoje. 1948 m., sukilimo penkmečio proga, intensyvių mūšių gete vietoje atidengtas paminklas Varšuvos geto didvyriams, sukurtas žydų skulptoriaus Natano Rappaporto ir architekto Leono Mareko Suzino. Šis monumentas tapo Varšuvos geto kalinių gyvenimo, kančios, kovos ir mirties simboliu. Kadangi per Antrąjį pasaulinį karą beveik visa Varšuvos žydų bendruomenė buvo išžudyta, o jos materialusis ir kultūros paveldas sunaikintas, geto ir jame uždarytų žmonių atvaizdai Roberto Wilczyńskio fotografijose matomi netvarių buvimo pėdsakų pavidalu. Jie įsineria į šiuolaikinio miesto audinį tarsi prisiminimai, įsišakniję į nebeegzistuojančio miesto erdves, ir reikalauja, kad būtų pastebėti ir nepamiršti… Stenduose esančias fotografijas papildo parinkti dokumentiniai tekstai – paimti iš dienoraščių ir prisiminimų (pvz., Mary Berg, Janinos Bauman), kuriuose užfiksuota 1940–1942 m. Varšuvos geto gyventojų kasdienybė, kančia ir mirtis. Parodos autorius: Robert Wilczyński – lenkų fotomenininkas, fotoreporteris. Gyvena ir kuria Varšuvoje. Vienas mėgstamiausių jo kūrybos išraiškos būdų – daugiasluoksnės ekspozicijos technika, kurią naudojo ir kurdamas parodą „Gyvųjų miestas / Mirusiųjų miestas“. Yra surengęs personalinių parodų bei dalyvavęs grupinėse parodose Varšuvoje, Vienoje, Berlyne, Niujorke, Tokijuje ir kitur.

Nuo birželio 28 d. veiks Laikrodžių muziejaus mobili paroda „Lietuviškų laikrodžių aukso amžius – nuo LDK didžiųjų kunigaikščių iki ATR karalių“.

Birželio 30 d. nuo 10 iki 15 val. nemokamas lankymas paskutinį mėnesio sekmadienį.

Daugiakultūris centras (Peismilgio g. 12B )

Iki birželio 5 d. veikia Tapytojų grupės „Mėlynas menas“ paroda „Meno horizontai“.

Birželio 7 d. 15 val. Al Džafės – įžymaus JAV karikatūristo, kilusio iš Zarasų, parodos „Al Džafės vaikystės metų nuotykiai Zarasuose“ atidarymas. Renginys nemokamas. Al Jaffee (JAV) – Zarasų krašto Garbės pilietis, dailininkas, karikatūristas, politinio ir satyrinio žurnalo ,,MAD“ iliustratorius, Gineso rekordų knygos rekordininkas. Paroda parengta pagal Mary-Lou Weisman knygą ,,Pašėlęs Al Jaffee gyvenimas”.

Birželio 30 d. nuo 10 iki 15 val. nemokamas lankymas paskutinį mėnesio sekmadienį.

Tradicinių amatų centras Arnetų name (Radvilų g. 21)

Iki birželio 21 d. veiks Lietuvos kalvių kalvio Ričerdo Grekavičiaus darbų paroda „Kryžių ir saulučių simfonija“. Lankymas nemokamas darbo dienomis nuo 8 iki 17 val. 

Birželio 21 d. 12 val. vyks Lietuvos kalvių kalvio Ričerdo Grekavičiaus darbų parodos „Kryžių ir saulučių simfonija“ uždarymas. Renginys nemokamas.

Birželio 20 d. 15 val. Neformalaus vaikų švietimo metų veiklų užbaigimas „Džiaugsmoji diena”. Neformalaus vaikų švietimo metų veiklų užbaigimo dienoje bus surengta moksleivių sukurtų darbelių paroda, koncertuos Labūnavos vaikų folklore ansamblis ,,Pėdelis” (vad. Diana Dovydavičiūtė). Renginys nemokamas.

Birželio 25 d. 15 val. Elviros Drozdovos ir Siuvinėjimo Akademijos moksleivių darbų parodos „Lietuvių ir Krymo totorių ornamentai”  atidarymas. Renginys nemokamas.

Nuo birželio 25 d. iki liepos 25 d. veiks Elviros Drozdovos ir Siuvinėjimo Akademijos moksleivių darbų paroda ,,Lietuvių ir Krymo totorių ornamentai”. Lankymas nemokamas darbo dienomis nuo 8 iki 17 val. Parodoje bus eksponuojami Elviros Drozdovos jos studentų iš Siuvinėjimo Akademijos darbai: įvairios siuvinėjimo technikos ir tapyba ornamentais. ,,Ornek”- unikalus Krymo totorių ornamentas, kuriame kompoziciškai į vientisą sistemą sujungiama apie 35 smulkūs botaniniai ir geometriniai elementai. ,,Ornek” 2021 m. buvo įtraukti į UNESCO Pasaulio nematerialaus kultūros paveldo sąvadą.

Janinos Monkutės – Marks muziejus – galerija (J. Basanavičiaus g. 45)

Iki birželio 8 d. veiks grafikos darbų paroda „ISTORIJOS“. Parodoje pristatomi aštuoni savarankiški pasakojimai – „ISTORIJOS“. Aštuonis autorius jungia bendros grafikos meno kalbos formos, sąlygotos dėmesiu laiko, erdvės ir kasdienybės detalėms. Visi autoriai yra ne tik pripažinti grafikos meistrai-menininkai, bet ir Vilniaus Dailės Akademijos bendruomenės nariai. Parodoje dalyvauja: Evaldas Mikalauskis, Rolandas Rimkūnas, Vaidas Naginionis, Matas Dūda, Augustas Bidlauskas, Kęstutis Vasiliūnas, Roberta Vaigeltaitė-Vasiliūnienė, Katsiaryna Zhukava (Baltarusija). Parodos kuratorius Evaldas Mikalauskis. Lankymas nemokamas.

Iki birželio 8 d. veiks pasaulyje unikalios vektorinės tapybos paroda „Angelų Sodai“. Parodos autoriai iš Vilniaus „Šilo” mokyklos ir Kelmės specialiosios mokyklos. Parodos meno vadovas Valdas Kančiauskas. Vektorinės tapybos darbų autoriai jau garsina Lietuvą visame pasaulyje – nuo Japonijos, Pietų Korėjos, Jungtinių Amerikos Valstijų iki Australijos. Kviečiame įsigyti tapybos kūrinius ir už gautas lėšas padovanoti parodos darbų autoriams edukacines išvykas. Dėl darbų įsigijimo susisiekti su parodos organizatoriumi VšĮ „Angelų sodai“.  el.p. angelusodai@gmail.com Parodos rengėjas VšĮ ANGELŲ SODAI Valdas Kančiauskas. Lankymas nemokamas.

Birželio 19 – liepos 28 d. bus eksponuojama Tarptautinė paroda „DOVANOTI DARBAI“ iš Janinos Monkutės-Marks muziejaus-galerijos fondų.   Lankymas nemokamas. 

Kėdainių evangelikų reformatų bažnyčia ir kunigaikščių Radvilų mauzoliejus (Senoji g. 3)

Birželio 28 d. 17 val. Kėdainių evangelikų reformatų bažnyčioje vyks V Tarptautinių Naujalio kamerinės muzikos kursų dalyvių koncertas „Ant muzikos sparnų“. Koncertas nemokamas. 

Birželio 30 d. nuo 10 iki 15 val. nemokamas lankymas paskutinį mėnesio sekmadienį.

1863 m. sukilimo muziejus Paberžėje

Birželio 1 – 30 d. veiks tapybos darbų paroda (iš muziejaus rinkinių) „Tėvas Stanislovas Paberžėje“.

Birželio 30 d. paskutinis mėnesio sekmadienis. Nuo 9 iki 17 val. 1863 m. sukilimo muziejaus ekspozicijos ir parodų lankymas nemokamas.

Daugiau apie renginius Kėdainių krašto muziejuje ir jo padaliniuose:

Interneto svetainėse:

www.kedainiumuziejus.lt/parodos-ir-renginiai/

www.renginiai.kasvyksta.lt/kedainiai

arba socialinių tinklų paskyrose:

 

Kėdainių krašto muziejus

www.facebook.com/kedainiukrastomuziejus

www.instagram.com/kedainiai_regional_museum/

 

Daugiakultūris centras

 www.facebook.com/Daugiakulturis

www.instagram.com/daugiakulturis_centras/

 

Tradicinių amatų centras Arnetų name

www.facebook.com/arnetunamas

www.instagram.com/arnetunamas/

 

Janinos Monkutės – Marks muziejus – galerija

www.facebook.com/jmm.muziejus

www.instagram.com/janinamonkutemarksartmuseum/

 

1863 m. sukilimo muziejus Paberžėje

www.facebook.com/1863sukilimomuziejus

 

Read more
OPENING HOURS ON JUNE 23RD AND 24TH

 

JUNE 23

Kėdainiai Regional Museum, Multicultural Center, Mausoleum of Dukes Radvilas in the Evangelical Reformed Church, Janina Monkutė – Marks Museum – gallery, 1863 Uprising Museum in Paberžė will be opened one hour shorter than usual

 

JUNE 24 

Kėdainiai Regional Museum, the Multicultural Center, the mausoleum of Dukes Radvilas in the Evangelical Reformed Church, Janina Monkutė – Marks Museum – gallery, 1863 Uprising Museum in Paberžė, Vytautas Ulevičius museum will be CLOSED

Read more
More info
Exhibitions / Events
2024-05-15 11:00-2024-06-28 15:00
Paroda „Gyvųjų miestas / Mirusiųjų miestas“
Didžioji g. 19
2024-06-01 9:00-2024-06-30 17:00
Tapybos darbų paroda „Tėvas Stanislovas Paberžėje“ (iš muziejaus rinkinių)
Paberžė, Gudžiūnų seniūnija, Kėdainių r.
2024-06-07 15:00-2024-07-03 16:00
Al Džafės – įžymaus JAV karikatūristo paroda „Al Džafės vaikystės metų nuotykiai Zarasuose“
Paeismilgio g. 12 B Kėdainiai
All events
About the museum

Kėdainiai Regional Museum – one of the oldest in Lithuania – was established in 1922. The first director of the Museum was its founder, a chairman of Kėdainiai District Board Vladas Rybelis, who gave away a big collection of antiquities, collected by him (about 1000 exhibits). The Museum was sustained by Kėdainiai District Board, that allocated 3 small rooms in the ground floor of the Municipality building (now – the Public Library of M.Daukša). The inventory of the Museum was comprised of 5 cases, 3 cupboards and 1 small shelf. The exposition had 2 cases and 1 shelf. In the exposition there were sections of Archaeology, Numismatics, Ethnography, Nature and History, a collection of guns and blazons of towns. All the Museum’s exhibits were exposed. 

From 1925 a head of the Museum was librarian J.Laucytė, who devolved her post to S.Švalpa in 1934. From the very foundation, the Museum lacked for rooms. In 1931 Commission of the District Board stated: ‘…the Museum is in one room and almost all exhibits are piled, so visitors, especially in greater number, cannot even turn around. It is necessary to extend the Museum as far as possible.’ In the same year, another commission had pointed out: ‘The reading-room and the Museum are fitted up very nicely, it is light and clean, furniture is good and in good condition…’

Because of lack of means, for Kėdainiai District Municipality it was difficult to sustain the Museum, so, in early 1937 the Museum was taken over by a recently established Association of Regional Studies. The members of the Association of Regional Studies were: V.Rybelis, A.Tylenis, S.Sužiedėlis, Z.Ruseckas and S.Tijūnaitis. The Association, except its direct tasks – to collect and manage exhibits – had a purpose to preserve antiquities and historical monuments from obsolescence.

In 1939 a keeper of the Museum was G.Bobelis. At that time, in the Museum there were about 1800 exhibits.

During World War II the Museum and its collections suffered great losses: the withdrawing Nazis had burst and grabbed a part of exhibits. The remaining exhibits had been piled in storehouses in different locations. A head of the Museum G.Bobelis managed to save a part of exhibits from their complete destruction and embezzlement, however, the damage done to the Museum by the Germans reached a sum of 563200 roubles. Only in late December of 1945, the Museum had got rooms, however they were poured with grain of Grain Purveyance Station for a time.

In the post-war period the Museum had about 5000 exhibits. The then Soviet authority used the Museum for propagation of its ideas: the Museum’s visitors used to be indoctrinated with Stalin’s and Lithuania SSR Constitutions, five-year plans and order of elections. In the Museum there were sections of the Socialist Development, History, Folk art and Archaeology.

In the 6th – 7th decades the Museum organized guided tours for the district collective farmers and schools. The Museum also organized lessons on history, meetings with war veterans and members of underground organizations. The Museum was headed by O.Mažylienė, later – V.Račienė and A.Sakauskienė. In 1956 the Museum moved to other building – Tarybų street 23 and in 1967 – to a building at Tarybinės Armijos street 45 (now – J.Basanavičiaus street). The building was overhauled and had a storeroom. After the reconstruction, the Museum was opened in 1969.

In 1977 the Evangelic Lutheran Church, where an art gallery was founded, became a branch of Kėdainiai EthnographicalMuseum.

After inspection of the Museum in 1988, it was found out, that the records of exhibits were kept negligently and a part of most precious exhibits is vanished. Therefore, a head and almost of workers of the Museum were substituted. V.Sadauskaitė became a new director of the Museum.

When the Revival period started, the Museum arranged new expositions about the interwar independent Lithuania and the deportees. In 1991 Kėdainiai Local Lore Museum was reorganised into Kėdainiai Regional Museum and got new branches: Memorial Museum of M.Katkus in Ažytėnai, Memorial Museum of J.Paukštelis, Art gallery of Town hall and a concert hall in the Reformed Church.

From 1992 till now, a director of the Museum is R.Žirgulis. During that period, there were a lot changes in the structure of the Museum. In 1993, a Museum of 1863 Revolt in Paberžė was founded, in 1995, a crypt of the Dukes Radziwills in the Reformed Church was restored and a restoration of the unique sarcophaguses of the Dukes of the 17th c. was started.

In September 2000 the Museum moved to a new building – a former monastery of the Carmelites of the 18th – 19th c. (Didžioji Street 19). In the restored rooms, there were installed new expositions of V.Svirskis crosses, unique exhibits and documents of the 17th – 18th c., a set of furniture made of horn in the 19th c. from Apytalaukis mansion.

In April 2001 the restoration of the Dukes Radziwills Mausoleum was completed. In the Mausoleum, there are 6 restored sarcophaguses. To date, it is the only one reconstructed tomb of the noblemen of the Grand Duchy of Lithuania of the 17th c. in Lithuania. On August 16, 2002, in the restored Small synagogue of the 19th c. was founded the Multicultural Centre of the Museum.

In 2004, another museum was opened – the Museum of Wooden Sculptures of Vytautas Ulevičius, that was established in Kėdainiai District Municipality building and in 2005, the House of writer Juozas Paukštelis was renovated and recreated as well.

At the present time, Kėdainiai Regional Museum has 5 branches: the Multicultural Centre, Mausoleum of the Dukes Radziwills in the Reformed Church, Cultural Centre ‘The Arnets House’, Museum of Wooden Sculptures of V.Ulevičius and the Museum of 1863 Uprising in Paberžė.

 

 FOLLOW US:

gallery
Kėdainiai Regional Museum
More info
Virtual tour


Virtual tour
More info