muziejus1

Kėdainiai Regional Museum

muziejus2

Multicultural center

muziejus3

Evangelical Reformed Church

muziejus4

Traditional Craft Center

muziejus5

V. Ulevičius Museum

muziejus6

1863 uprising museum in Paberžė

muziejus7

J. Monkutės Marks muziejus galerija

Sitemap
Version for the disabled
News
Balandžio mėnesį kviečiame į renginius bei parodas

Kėdainių krašto muziejus (Didžioji g. 19)

Visą balandžio mėnesį veiks paroda „Keliaujančios Ukrainos namų ikonos“. Parodoje eksponuojamos XIX a. – XX a. pradžios įvairių Ukrainos regionų: Podolės, Siverščinos, Padnieprės, Polesės, Čerkasų srities, Huculščina gyvenamuosius interjerus puošusios ikonos. Šios ikonos atkeliavo iš Radomyšlio (Žytomyro sritis, Ukraina) pilyje įkurto Ukrainos namų ikonų ir senienų muziejaus „Ukrainos dvasia“. Karo metu kilus pavojui Ukrainos kultūros ir meno vertybėms, siekta dalį muziejaus eksponatų perkelti į Lietuvą. Parodoje dominuoja Šventųjų raitelių-kovotojų atvaizdai, įkūnijantys pergalės prieš melą, blogį ir bjaurastį idėją. Savitą kelioninių altorėlių kūrimo tradiciją mena trys išskirtiniai parodos objektai – trijų dalių atveriamosios ikonos. Paroda veiks iki gegužės 12 d.

 

Daugiakultūris centras (Peismilgio g. 12B )

Iki balandžio 7 d. veiks Eglės Bičkienės (Šiauliai) grafikos darbų paroda „Nėriniuotos mintys“.

Balandžio 12 d. 15 val. atidaroma Albinos Mackevičienės karpinių paroda „Karpinių ažūrai“. Atidarymo metu parodos lankymas nemokamas. Mūsų kraštietė, josvainietė, pedagogė ir dailininkė Kėdainių krašto dailės draugijos pirmininkė Albina Mackevičienė meniniais karpiniais iš labai trapios medžiagos – popieriaus – užsiima jau daugiau kaip 40 metų. Savo darbus moteris eksponuoja respublikinėse ir Kėdainių krašto parodose. 2007 metais A. Mackevičienė tapo ir respublikinio konkurso „Lietuviškas suvenyras“ laureate. 2009 visuomenei buvo pristatytas įspūdingas 28,43 m x 41,5 cm x 11,79 m2 ploto Josvainių vidurinės mokyklos Albinos Mackevičienės mokinių karpinys „Mano tėviškė“. Jis buvo skirtas Lietuvos vardo tūkstantmečiui paminėti ir siekė tapti nauju Lietuvos rekordu. Didelę įtaką kūrybinei saviraiškai Albinai darė ir mėgstanti kurti rankdarbius mama. Per žiemą namuose taukšėjo audimo staklės. Mama pati mėgo ir mokė savo dukteris siuvinėti, peltakiuoti, verpti, megzti, nerti, velti veltinius, lieti žvakes ir nuolat kurti grožį jų mylimuose tėviškės namuose.

Balandžio 13 d. 14 val. Daugiakultūriame centre vyks Bernardo Gailiaus knygos „Agentė“ pristatymas. Renginys nemokamas. Bernardas Gailius (gim. 1981 m.) – istorikas ir publicistas, knygų „Partizanai tada ir šiandien“, „Nusikaltimai prie Smetonos“, „Džeimsas Bondas. Mitas ir politika“ autorius. Pirmasis autoriaus romanas „Kraujo kvapas“ (2022)  sulaukė didelio skaitytojų susidomėjimo, buvo įvertintas Vinco Krėvės-Mickevičiaus literatūrine premija. Apie knygą: 1938-ieji, opozicinio judėjimo prieš Antano Smetonos vyriausybę įkarštis. Krikščionys demokratai, valstiečiai liaudininkai ir voldemarininkai pirmą kartą sutaria veikti kartu ir pagaliau priversti tautininkų prezidentą pasidalinti valdžia. Bet planus rezga ne tik jie. Dar viena didžiojo politinio žaidimo dalyvė – komunistų partijos pogrindininkė Angelė Treigytė. Patyrusi partijos veiksmų žiaurumą, ji galiausiai nusprendžia pasitraukti ir pradėti naują gyvenimą Amerikoje. Netrukus Angelė susiduria su Valstybės saugumo departamento žvalgyba, atstovaujama Konstantino Astrausko. Šis susitikimas išjudina nenuspėjamų įvykių virtinę, kur pinasi aistra ir šaltas protas. Ar Angelei pavyks pasiekti tikslą? O gal didysis žaidimas kur kas rimtesnis, nei iš pirmo žvilgsnio atrodė? Romanas nukelia į kontrastais žaižaruojantį tarpukario Kauną, kurio tamsiose alėjose ir prašmatniuose interjeruose, madingų kostiumų klostėse ir vylingų akių žvilgsniuose tyko didžiuliai troškimai ir mirtini pavojai.

Balandžio 19 d. 17 val. Daugiakultūriame centre vyks Duo Musica Celeste koncertas. Atlikėjos: Lina Marija Songailė (smuikas) ir Gabrielė Ašmontaitė – Bačkuvienė (arfa). Bilieto kaina – 7 Eur., senjorams ir mokiniams – 5 Eur. Bilietus galima įsigyti Daugiakultūrio centro kasoje.

Balandžio 25 d. 17:30 val. Daugiakultūriame centre bus rodomas Kėdainių šviesiosios gimnazijos gimnazistų teatro spektaklis „Pa-likimas“.

Balandžio 27 d. 11 val. Lietuvių kalbos draugijos skyrių atstovų suvažiavimas.

Balandžio 28 d. nuo 10 iki 15 val. nemokamo lankymo sekmadienis. Veiks nuolatinė ekspozicija „Ich bin Keidaner“.

 

Tradicinių amatų centras Arnetų name (Radvilų g. 21)

Visą balandžio mėnesį eksponuojama respublikinė sodų rišėjų darbų paroda „O kas sodai do sodeliai“. Lankymas nemokamas darbo dienomis nuo 8 iki 17 val.

Iki balandžio 17 d. veiks Aukštaitijos nėrinių piešinių paroda. Lankymas nemokamas darbo dienomis nuo 8 iki 17 val. Apie parodą: Lietuvos etnografijos muziejaus archyvo pradžia – 1967 metai. Jame saugoma daugiau kaip 11 tūkstančių piešinių ir brėžinių, kuriuose užfiksuoti jau pradingę pastatai, buities rakandai, baldai, įrankiai, žemės ūkio padargai. Juos nupiešė Dailės instituto (dab. Vilniaus dailės akademija) ir Vilniaus inžinerinio statybos instituto (dab. Vilniaus Gedimino technikos universitetas) studentai, dalyvaudami Vilniaus universiteto kraštotyrininkų klubo ekspedicijose. Dalis archyve saugomų piešinių – nėriniai. Tai kiauraraštė apdailos ir puošybos detalė. Jie nerti, rišti iš lininių, medvilninių šilkinių, rečiau vilnonių siūlų, kartais siuvinėti ant tinklelio ar tiulio, lygūs, iškilūs, vienspalviai ar įvairiaspalviai. Nuo XIX a. II pusės paplito vąšeliu nertos ornamentuotos juostelės tiesiais, kampuotais ar vingiuotais kraštais. Nėriniais puoštos drobulės, rankšluosčiai, staltiesės, užvalkalai, kepurėlės, skarelės, apykaklės prijuostės. Platūs nėriniai siūti prie paklodžių, prielovių. Parodoje eksponuojami Aukštaitijos etnografiniame regione XX a. 9–10 dešimtmečiuose užfiksuotų nėrinių piešiniai, kuriuos tempera ir plunksnele nupiešė Jurga Bagdonaitė, Sonata Eidikienė, Gražina Kriaunevičienė, Irina Nosova, Danutė Stasiulienė. Parodos kuratorė – dailininkė Lina Jonikė.

Balandžio 2, 3, 4 d. 13 – 16 val.  vyks popietės vaikams „Margos ir linksmos Velykėlės”. Užsiėmimai vyks balandžio 2 – 4 d. nuo 13 iki 16 val. Tradicinių amatų centre Arnetų name. Užsiėmimų metu vaikai gamins margučius iš molio, vilnos, siūlų. Taip pat margins kiaušinius tradiciniais raštais (būtina atsinešti po 2- 3 virtus kiaušinius), mins mįsles, žais lietuvių liaudies žaidimus, dalyvaus margučių ridenimo varžytuvėse. Užsiėmimų pabaigoje vaikai surengs savo pasigamintų darbelių parodėlę. Vietų skaičius ribotas! Kviečiame registruotis iš anksto tel. +370 64505168

Balandžio – gegužės mėn.kiekvieną pirmadienį nuo 15 iki 17 val. ir nuo 17 iki 19 val. Tradicinių amatų centre Arnetų name vyks vytinių juostų audimo dirbtuvės, kurias ves tradicinių amatų meistrė Loreta Steponavičienė. Užsiėmimo dalyviai susipažins ir išmoks tradicinių vytinių juostų audimo pradmenų, turės galimybę nusiausti po dvi vytines juostas skirtingais raštais. Dalyvių skaičius ribotas, registracija vyks iki balandžio 5 d.tel. +370 65241707 Būtina išankstinė registracija tel. +370 645 05168 Dirbtuvės bus organizuojamos 2 grupėmis: 1 gr. 15-17 val. , 2 gr. 17-19 val.

Nuo balandžio 22 d. veiks Kėdainių krašto liaudies menininkų paroda „Tradicijų vedami“. Lankymas nemokamas. Paroda veiks iki gegužės 17 d.

 

Janinos Monkutės – Marks muziejus – galerija (J. Basanavičiaus g. 45)

Iki balandžio 20 d. veiks Almos ir Ingos Laužonyčių žymių paveikslų reprodukcijų – dėlionių paroda „Dėlioniškas mąstymas“. Parodos lankymas nemokamas.

Iki balandžio 20 d. veiks Remigijaus Venckaus tapybos paroda „Laisvė ir atsitiktinumas. Skirta Kėdainiams”. Parodos lankymas nemokamas.

Balandžio 13 d. 16 val. Janinos Monkutės – Marks muziejuje galerijoje vyks renginys „(PA)LIKIMAS. Renginio metu vyks susitikimas su keramike Daiva Ložyte ir rašytoja Nijole Kliukaite-Kepeniene. Renginys nemokamas.

Balandžio 26 d. 17 val. atidaroma grafikos paroda „ISTORIJOS“. Parodoje pristatomi aštuoni savarankiški pasakojimai – „ISTORIJOS“. Aštuonis autorius jungia bendros grafikos meno kalbos formos, sąlygotos dėmesiu laiko, erdvės ir kasdienybės detalėms. Visi autoriai yra ne tik pripažinti grafikos meistrai-menininkai, bet ir Vilniaus Dailės Akademijos bendruomenės nariai. Parodoje dalyvauja: Evaldas Mikalauskis, Rolandas Rimkūnas, Vaidas Naginionis, Matas Dūda, Augustas Bidlauskas, Kęstutis Vasiliūnas, Roberta Vaigeltaitė-Vasiliūnienė, Katsiaryna Zhukava (Baltarusija). Parodos kuratorius Evaldas Mikalauskis. Paroda veiks iki birželio 8 dienos. Lankymas nemokamas. 

 

1863 metų sukilimo muziejus Paberžėje (Paberžė, Gudžiūnų seniūnija)

Balandžio 4 – 30 d. veiks Ingos Ginkevičiūtės tapybos ir Genovaitės Ginkevičienės keramikos paroda „Ugnis ir vanduo“. Lankymas mokamas.

Balandžio 28 d. nuo 9 iki 17 val. nemokamas muziejaus lankymo sekmadienis. Veiks nuolatinės ekspozicijos ir Ingos Ginkevičiūtės tapybos ir Genovaitės Ginkevičienės keramikos paroda „Ugnis ir vanduo“.

 

 

Daugiau apie renginius Kėdainių krašto muziejuje ir jo padaliniuose:

Interneto svetainėse:

https://kedainiumuziejus.lt/parodos-ir-renginiai/

www.renginiai.kasvyksta.lt/kedainiai

arba socialinių tinklų paskyrose:

 

Kėdainių krašto muziejus

www.facebook.com/kedainiukrastomuziejus

https://www.instagram.com/kedainiai_regional_museum/

 

Daugiakultūris centras

 www.facebook.com/Daugiakulturis

https://www.instagram.com/daugiakulturis_centras/

 

Tradicinių amatų centras Arnetų name

www.facebook.com/arnetunamas

https://www.instagram.com/arnetunamas/

 

Janinos Monkutės – Marks muziejus – galerija

www.facebook.com/jmm.muziejus

https://www.instagram.com/janinamonkutemarksartmuseum/

 

1863 m. sukilimo muziejus Paberžėje

www.facebook.com/1863sukilimomuziejus

 

Read more
BALANDŽIO 28 D. – NEMOKAMAS LANKYMAS

Balandžio 28 d., paskutinį mėnesio sekmadienį, Kėdainių krašto muziejus ir jo padaliniai kviečia apsilankyti nemokamai:

Lankytojų lauks:

Kėdainių krašto muziejus (Didžioji g. 19) nuo 10 iki 15 val. Veiks nuolatinės ekspozicijos ir laikina paroda „Keliaujančios Ukrainos namų ikonos“.

Daugiakultūris centras (Paeismilgio g. 12B) nuo 10 iki 15 val. Veiks nuolatinė ekspozicija „Ich bin Keidaner“ ir Albinos Mackevičienės karpinių paroda „Karpinių ažūrai“. 

Kėdainių evangelikų reformatų bažnyčia ir evangelikų reformatų bažnyčia (Senoji g. 3) nuo 10 iki 15 val. 

1863 metų sukilimo muziejus Paberžėje (Gudžiūnų sen.) nuo 9 iki 17 val. Veiks nuolatinė ekspozicija ir Ingos Ginkevičiūtės tapybos ir Genovaitės Ginkevičienės keramikos paroda „Ugnis ir vanduo“.

Janinos Monkutės – Marks muziejus – galerija (J. Basanavičiaus g. 45) nuo 10 iki 15 val. Veiks grafikos paroda „ISTORIJOS“. 

Read more
More info
Exhibitions / Events
2024-01-02 10:00-2024-05-31 16:00
Sodų rišėjų paroda „O kas sodai do sodeliai“
Radvilų g. 21 Kėdainiai
2024-03-12 8:00-2024-04-17 17:00
Aukštaitijos nėrinių piešinių paroda
Radvilų g. 21 Kėdainiai
2024-03-15 17:00-2024-04-20 17:00
Almos ir Ingos Laužonyčių žymių paveikslų reprodukcijų – dėlionių paroda „Dėlioniškas mąstymas“
J. Basanavičiaus g. 45 Kėdainiai
All events
About the museum

Kėdainiai Regional Museum – one of the oldest in Lithuania – was established in 1922. The first director of the Museum was its founder, a chairman of Kėdainiai District Board Vladas Rybelis, who gave away a big collection of antiquities, collected by him (about 1000 exhibits). The Museum was sustained by Kėdainiai District Board, that allocated 3 small rooms in the ground floor of the Municipality building (now – the Public Library of M.Daukša). The inventory of the Museum was comprised of 5 cases, 3 cupboards and 1 small shelf. The exposition had 2 cases and 1 shelf. In the exposition there were sections of Archaeology, Numismatics, Ethnography, Nature and History, a collection of guns and blazons of towns. All the Museum’s exhibits were exposed. 

From 1925 a head of the Museum was librarian J.Laucytė, who devolved her post to S.Švalpa in 1934. From the very foundation, the Museum lacked for rooms. In 1931 Commission of the District Board stated: ‘…the Museum is in one room and almost all exhibits are piled, so visitors, especially in greater number, cannot even turn around. It is necessary to extend the Museum as far as possible.’ In the same year, another commission had pointed out: ‘The reading-room and the Museum are fitted up very nicely, it is light and clean, furniture is good and in good condition…’

Because of lack of means, for Kėdainiai District Municipality it was difficult to sustain the Museum, so, in early 1937 the Museum was taken over by a recently established Association of Regional Studies. The members of the Association of Regional Studies were: V.Rybelis, A.Tylenis, S.Sužiedėlis, Z.Ruseckas and S.Tijūnaitis. The Association, except its direct tasks – to collect and manage exhibits – had a purpose to preserve antiquities and historical monuments from obsolescence.

In 1939 a keeper of the Museum was G.Bobelis. At that time, in the Museum there were about 1800 exhibits.

During World War II the Museum and its collections suffered great losses: the withdrawing Nazis had burst and grabbed a part of exhibits. The remaining exhibits had been piled in storehouses in different locations. A head of the Museum G.Bobelis managed to save a part of exhibits from their complete destruction and embezzlement, however, the damage done to the Museum by the Germans reached a sum of 563200 roubles. Only in late December of 1945, the Museum had got rooms, however they were poured with grain of Grain Purveyance Station for a time.

In the post-war period the Museum had about 5000 exhibits. The then Soviet authority used the Museum for propagation of its ideas: the Museum’s visitors used to be indoctrinated with Stalin’s and Lithuania SSR Constitutions, five-year plans and order of elections. In the Museum there were sections of the Socialist Development, History, Folk art and Archaeology.

In the 6th – 7th decades the Museum organized guided tours for the district collective farmers and schools. The Museum also organized lessons on history, meetings with war veterans and members of underground organizations. The Museum was headed by O.Mažylienė, later – V.Račienė and A.Sakauskienė. In 1956 the Museum moved to other building – Tarybų street 23 and in 1967 – to a building at Tarybinės Armijos street 45 (now – J.Basanavičiaus street). The building was overhauled and had a storeroom. After the reconstruction, the Museum was opened in 1969.

In 1977 the Evangelic Lutheran Church, where an art gallery was founded, became a branch of Kėdainiai EthnographicalMuseum.

After inspection of the Museum in 1988, it was found out, that the records of exhibits were kept negligently and a part of most precious exhibits is vanished. Therefore, a head and almost of workers of the Museum were substituted. V.Sadauskaitė became a new director of the Museum.

When the Revival period started, the Museum arranged new expositions about the interwar independent Lithuania and the deportees. In 1991 Kėdainiai Local Lore Museum was reorganised into Kėdainiai Regional Museum and got new branches: Memorial Museum of M.Katkus in Ažytėnai, Memorial Museum of J.Paukštelis, Art gallery of Town hall and a concert hall in the Reformed Church.

From 1992 till now, a director of the Museum is R.Žirgulis. During that period, there were a lot changes in the structure of the Museum. In 1993, a Museum of 1863 Revolt in Paberžė was founded, in 1995, a crypt of the Dukes Radziwills in the Reformed Church was restored and a restoration of the unique sarcophaguses of the Dukes of the 17th c. was started.

In September 2000 the Museum moved to a new building – a former monastery of the Carmelites of the 18th – 19th c. (Didžioji Street 19). In the restored rooms, there were installed new expositions of V.Svirskis crosses, unique exhibits and documents of the 17th – 18th c., a set of furniture made of horn in the 19th c. from Apytalaukis mansion.

In April 2001 the restoration of the Dukes Radziwills Mausoleum was completed. In the Mausoleum, there are 6 restored sarcophaguses. To date, it is the only one reconstructed tomb of the noblemen of the Grand Duchy of Lithuania of the 17th c. in Lithuania. On August 16, 2002, in the restored Small synagogue of the 19th c. was founded the Multicultural Centre of the Museum.

In 2004, another museum was opened – the Museum of Wooden Sculptures of Vytautas Ulevičius, that was established in Kėdainiai District Municipality building and in 2005, the House of writer Juozas Paukštelis was renovated and recreated as well.

At the present time, Kėdainiai Regional Museum has 5 branches: the Multicultural Centre, Mausoleum of the Dukes Radziwills in the Reformed Church, Cultural Centre ‘The Arnets House’, Museum of Wooden Sculptures of V.Ulevičius and the Museum of 1863 Uprising in Paberžė.

 

 FOLLOW US:

gallery
Kėdainiai Regional Museum
More info
Virtual tour


Virtual tour
More info