header-img
Sitemap
Version for the disabled
Festivalis “Radviliada 2021”. Teatralizuotas koncertas – opera “Dramma da Capo”. Festivalio atidarymas
Pradžia:2021-09-03 - 19:00
Pabaiga:21:00

Rugsėjo 3 d. 19 val. Kėdainių evangelikų reformatų bažnyčioje vyks koncertas – opera “Dramma da Capo”. Festivalio atidarymas.

Apie spektaklį:
Tai baroko muzikos spektaklis, atskleidžiantis dekartiškąjį afektų pasaulį, sukurtas XVIII a. operų arijų bei autentiškų baroko choreografijų pagrindu.
 
Baroko epochos filosofas René Descartes’as (1596–1650) savo filosofiniuose veikaluose (tarp jų – traktatuose „Musicae Compendium“, „Les passions de l’âme“) dėsto afektų teoriją – tai stiprus susijaudinimas, staigus jausmų protrūkis džiaugsmo, liūdesio, atgailos, pykčio pavidalu. Filosofas buvo įsitikinęs, kad šio gyvenimo gėris ir blogis priklauso nuo aistrų, o jas padeda sustiprinti pasikartojimas, grįžimas apmąstymuose.
 
Muzikiniam spektakliui dramaturgiją sukūrė žymus operos ir gatvės teatro režisierius Adrianas Schvarzsteinas, Lietuvoje adaptavęs M. Vitale’s operos „Elenos pagrobimas“ (Il ratto di Helena) libretą ir sukūręs pastatymo scenarijų, režisavęs daugybę muzikinių bei gatvės teatro projektų. Spektaklio siužetas atskleidžia autorių, tokių kaip Ludovico Ariosto, Carlo Capece, Grazio Braccioli, Virginia Woolf, kūryboje pasirodančio personažo Orlando transformacijas bei afektus. XXI a. žiūrovo mąstymas ir emocijos skiriasi nuo Baroko laikų žmogaus, siekusio proto ir jausmų vienovės. Tačiau šiuolaikiniai žmonės išgyvena panašias vidines dramas, o jas sustiprinantis muzikinis ir dramaturginis pakartojimas turi ypatingą reikšmę jų suvokimui.
 
Projekto „Apie afektus, arba Dramma da capo“ muzikinė ašis – baroko arijos, sukurtos da capo (išvertus iš italų k. – „nuo pradžios“), t. y. pasikartojimo forma.
Spektaklio muzikinės dramaturgijos autorė – profesionali baroko muzikos atlikėja Rūta Vox (Vosyliūtė).
 
Choreografė ir režisierė Jūratė Širvytė-Rukštelė projektui suteikė plastikos įvesdama svarbų baroko operos elementą – šokį, grindžiamą istorinėmis R. A. Feuillet, L. G. Pécouro, P. Rameau choreografijomis. Menininkė pakartoja R. Descartes’o mintį, kad suvokimas, jausmas, emocija yra kūno funkcijos, ir šokį bei baroko gestus pasitelkia tam, kad operų arijose išreiškiamus afektus paverstų universalia kalba.
Projektui talkina kastanječių meistrė – muzikantė ir šokėja Ludovica Mosca iš Barselonos (Ispanija).
 
Muzikinė dramaturgija – Rūta Vosyliūtė
Dramaturgija – Adrianas Schvarzsteinas
Režisūra, choreografija, gestai – Jūratė Širvytė-Rukštelė
Ansamblio meno vadovas – Vilimas Norkūnas
Dalyvauja:
Rūta Vox (Vosyliūtė) – vokalas
Jūratė Širvytė-Rukštelė – šokis
Vilimas Norkūnas – basso continuo, klavesinas
Ansamblis: Augusta Jusionytė, Bernardas Petrauskas (smuikai), Julija Ivanovaitė (altas), Deividas Dumčius (violončelė), Ugnius Dičiūnas (obojus), Julius Klimavičius (fagotas).
 

Festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Kėdainių rajono savivaldybė